Dlaczego SEO jest ważne w biznesie

DLACZEGO SEO W BIZNESIE JEST TAK WAŻNE?

S

EO jest ważne dla biznesu, ponieważ zapewnia organizacjom widoczność, której potrzebują, aby przyciągnąć klientów w erze cyfrowej. Aż 81% procent klientów i 94% nabywców B2B korzysta z wyszukiwania online przed dokonaniem zakupu. Oznacza to, że marki, które nie mają silnej pozycji online, przegrywają ze swoją konkurencją. Silna strategia SEO w biznesie pozwala więc firmom na umieszczenie ich witryny i jej zawartości w SERP-ach (Search Engine Results Page), w celu znalezienia trafnych słów kluczowych, aby przyciągnęły uwagę potencjalnych klientów i wprowadziły je do lejka sprzedażowego.

Czym jest SEO?

SEO opisuje strategię stosowaną przez marki, w celu uatrakcyjnienia treści dla wyszukiwarek. Odwiedzający, którzy przechodzą do stron za pośrednictwem wyszukiwarek, nazywani są ruchem organicznym lub ruchem SEO. Chociaż nikt nie zna dokładnego algorytmu Google’a, dzięki badaniom specjaliści SEO są w stanie odkryć wiele różnych czynników, które wydają się wpływać na ranking witryn. Odnosimy się do tych czynników albo na stronie SEO, co oznacza strategie, które wdrażasz na własnej stronie internetowej, albo przy pozycjonowaniu poza stroną, co oznacza ​​techniki, które wdrażasz poza główną usługą internetową. Dobrze opracowana strategia SEO obejmuje zarówno pozycjonowanie na stronie, jak i poza stroną.

SEO na stronie będzie obejmować tworzenie treści związanych z wysokowydajnymi słowami kluczowymi. Następnym krokiem jest optymlizacja treści, aby roboty-pająki (Search Engine Spiders) wiedziały, do czego się ona odnosi. Oznacza to, że będą zwracać uwagę na: tagi tytułu, tagi alternatywne, opisy meta, URL i rozmieszczenie słów kluczowych.

W pozycjonowaniu poza stroną, zawartość będzie zawierać również link do odpowiedniej treści zarówno na stronie internetowej, jak i poza nią. Marki muszą opracować strategię, aby przyciągnąć linki zwrotne do napędzania ruchu i rankingów. Możemy to osiągnąć, promując treści na różnych platformach, takich jak: publikacje gości, media społecznościowe lub poprzez syndykację treści.

Dlaczego seo w biznesie jest ważne

Dlaczego SEO w biznesie jest potrzebne?

Google analizuje różne czynniki przy ustalaniu rankingu witryn, które pojawiają się w ich SERPach. Wyszukiwarka chce znaleźć treść, która jest odpowiedzią na pytania użytkownika oraz której można zaufać pod względem wartości dla czytelnika. Gdy zawartość zajmuje wysoką pozycję w SERP, ma znacznie większe szanse na przyciągnięcie uwagi i kliknięć niż niżej oceniona treść. Szacuje się, że aż 30% kliknięć trafia do wyników wyszukiwania na pozycji pierwszej w SERP, a tylko 12% na pozycji trzeciej. Z kolei witryny na pozycji dziewiątej i dziesiątej otrzymują około 2% kliknięć. Różnice między czołowymi i niższymi stronami rankingu wyraźnie wskazują, że marki pragnące zwrócić uwagę klientów internetowych muszą zwiększyć swoje rankingi. Cyfrowy ekosystem szybko staje się istotną częścią lejka sprzedaży dla prawie wszystkich firm. W 2016 r. po raz pierwszy dokonano więcej zakupów online niż w sklepach (United Parcel Service Inc). Prawie połowa sprzedawców twierdzi również, że klienci lubią badać online, nawet jeśli ostatecznie kupują w sklepie. Marki muszą zwracać uwagę na SEO w biznesie, aby zagwarantować sobie, że ich udział w głosie i widoczności dla klientów nie będzie zagrożony. SEO stało się kluczowym elementem sukcesu firm w Internecie. Ci, którzy chcą mieć pewność, że ich organizacje mają silną pozycję i są gotowi zaangażować nowoczesnego klienta, muszą zainwestować w naukę SEO i zostać ekspertami w dziedzinie domen.