SEO-important-for-businesses

Dlaczego SEO jest ważne dla biznesu?

S

EO jest ważne dla biznesu, ponieważ zapewnia organizacjom widoczność, której potrzebują, aby przyciągnąć klientów w erze cyfrowej. Osiemdziesiąt jeden procent klientów i 94% nabywców B2B przeprowadza wyszukiwanie online przed dokonaniem zakupu, więc marki, które nie mają silnej pozycji online, znajdą się w tyle za konkurencją. Silna strategia SEO pozwala markom na umieszczenie ich witryny i jej zawartości w SERP-ach w celu znalezienia trafnych słów kluczowych, aby przyciągnęły uwagę potencjalnych klientów i wprowadziły je do lejka sprzedaży.

Czym jest SEO?

SEO opisuje strategię stosowaną przez marki, aby ich treść była bardziej atrakcyjna dla wyszukiwarek. Odwiedzający, którzy przechodzą do stron za pośrednictwem tego kanału, nazywani są ruchem organicznym lub ruchem SEO. Chociaż nikt nie zna dokładnego algorytmu Google’a. Dzięki dokładnym badaniom specjaliści SEO byli w stanie odkryć wiele różnych czynników, które wydają się wpływać na ranking witryn. Odnosimy się do tych czynników albo na stronie SEO, co oznacza strategie, które wdrażasz na własnej stronie internetowej; albo przy pozycjonowaniu poza stroną, co oznacza ​​techniki, które wdrażasz poza główną usługą internetową. Dobrze opracowana strategia SEO obejmuje zarówno pozycjonowanie na stronie, jak i poza stroną.

W przypadku SEO na stronie będzie to obejmować tworzenie treści związanych z wysokowydajnymi słowami kluczowymi, a następnie optymalizację treści, aby zapewnić, że roboty-pająki (search engine spiders) będą wiedzieć, do czego odnosi się treść. Oznacza to, że będą zwracać uwagi na tagi tytułu, tagi alternatywne, opisy meta, URL i rozmieszczenie słów kluczowych. W przypadku pozycjonowania poza stroną, zawartość będzie zawierać również link do odpowiedniej treści zarówno na stronie internetowej, jak i poza nią. Marki muszą opracowywać strategię, aby przyciągnąć linki zwrotne do napędzania ruchu i rankingów. Możemy to osiągnąć, promując treści na różnych platformach, takich jak: publikacje gości, media społecznościowe lub poprzez syndykację treści.

Dlaczego SEO jest ważne?

Google analizuje różne czynniki przy ustalaniu rankingu witryn, które pojawiają się w ich SERPach. Chcą znaleźć treść, która jest odpowiedzią na pytania użytkownika oraz której można zaufać, że będzie wartościowa dla czytelnika. Gdy zawartość zajmuje wysoką pozycję w SERP, ma znacznie większe szanse na przyciągnięcie uwagi i kliknięć niż niżej oceniona treść. Szacuje się, że 30% kliknięć trafi do wyników wyszukiwania w pozycji pierwszej w SERP, spadając do 12% w pozycji trzeciej. Te na dole strony witryny w pozycji dziewiątej i dziesiątej otrzymują tylko około 2% kliknięć. (Smart Insights 9/2016). Różnice między czołowymi i niższymi stronami rankingu wyraźnie wskazują, że marki pragnące zwrócić uwagę klientów internetowych muszą zwiększyć swoje rankingi. Cyfrowy ekosystem szybko staje się istotną częścią lejka sprzedaży dla prawie wszystkich firm. W 2016 r. Po raz pierwszy dokonano więcej zakupów online niż w sklepach (United Parcel Service Inc). Prawie połowa sprzedawców twierdzi również, że klienci lubią badać online, nawet jeśli ostatecznie kupują w sklepie. Marki muszą zwracać uwagę na SEO, aby zagwarantować sobie, że ich udział w głosie i widoczności dla klientów nie będzie zagrożony. SEO stało się kluczowym elementem sukcesu firm w Internecie. Ci, którzy chcą mieć pewność, że ich organizacje mają silną pozycję i są gotowi zaangażować nowoczesnego klienta, muszą zainwestować w naukę SEO i zostać ekspertami w dziedzinie domen.