Kopia Bez tytułu-3

porady i pomysły marketingowe na rok 2019.

P

oniższe wskazówki i pomysły mogą pomóc każdemu osiągnąć lepsze wyniki sprzedażowe, więc poświęć kilka chwil na ich przestudiowanie.

Zaczynajmy!

porada marketingowa 1:

Używaj marketingu treści, aby znacznie zwiększyć swoją sprzedaż.

Możesz kojarzyć lub też nie kojarzyć frazę Marketing Treści, jednakże każdego dnia odwiedzasz strony na których jest stosowany. Gdy odwiedzasz nowe strony, witryny rozrywkowe, czy też blogi, które oferują Ci darmowe biznesowe porady. Znajdujesz się wtedy na stronach, których treść sama je reklamuje. Marketing treści może być użyty do promocji biznesu w każdej branży. Ponadto jest niezrównany, jeśli chodzi o przyciąganie nowych klientów, liderów sprzedaży, a także subskrybentów.

W skrócie Marketing treści działa tak:

Tworzysz stronę, blog, vlog, newsletter czy też podcast, etc. Używasz go żeby przekazać darmową informację, która ma realną wartość dla potencjalnych klientów. Oferujesz im także okazję do zakupu dobra, usługi (lub też obojga), które są zbliżone do informacji jaką zamieściłeś.

Rozmawiałem o Marketingu treści z tysiącami właścicielami biznesów. Najczęściej zadawane pytanie to mniej więcej:

„Jeżeli za darmo rozdam wartościowe informacje o Marketingu Treści, na pewno ludzie wykonają całą pracę sami”

Odpowiadam na to pytanie opisując trzy grupy ludzi, które przeczytają Twój Marketing Treści. Oto one i reakcje każdej z nich.

  1. Pierwsza grupa jest mała. Są to typowi łowcy okazji. Ludzie, którzy nigdy nie płacą za profesjonalną pomoc. W konsekwencji nie są oni potencjalnymi klientami. Tak więc nic nie tracisz.
  2. Druga grupa jest największa. Są to osoby, które spróbują działać na własną rękę, ale gotowi będą zatrudnić specjalistę, jeżeli nie osiągną zamierzonego efektu. Cenią sobie prawdziwych ekspertów.
  3. Trzecia grupa jest najmniejsza. Tacy ludzie to rzadkość. Rozumieją, że poprzez zatrudnienie eksperta, który zrobi dla nich coś w poprawny sposób, opłaci im się to. Zmniejszą przy tym koszta, a a efekt będzie lepszy i szybszy.
  4. Oto co oznacza to dla Twojego biznesu:
    1. Nikt z pierwszej grupy nie zamierza wydać nawet grosza na Ciebie. Co za tym idzie nie tracisz nic udzielając im darmowej informacji.
    2. Niektóre osoby z drugiej grupy skorzystają z Twojego darmowego przekazu i zaczną działać sami. Reszta zauważy, że potrzebują eksperta do pomocy, co za tym idzie część z nich zatrudni Cię.
    3. W trzeciej grupie, jeżeli zademonstrujesz swój Marketing treści i pokażesz, że jesteś prawdziwym ekspertem na tym polu, zatrudnią Cię. Wiedzą już wszystko o Tobie i Twojej pracy. Ufają Ci.

     

    Wskazówka dotycząca marketingu treści: Ignoruj każdego kto powie Ci, że dowolna treść załatwi sprawę i zautomatyzuje proces. Nie o to chodzi. Jeśli treść, którą ktoś stworzy, będzie nieużyteczna to pozostawi jedynie złe wrażenie na odbiorcach.

porada marketingowa 2:

Spraw, aby email marketing działał w twojej firmie.

E-mail marketing jest niezwykle opłacalny i jest jednym z najpotężniejszych narzędzi marketingowych dostępnych dla małych firm. Dzieje się tak, ponieważ zapewnia przewidywalne wyniki i kosztuje niewiele albo wręcz nic.

Inną ogromną korzyścią z e-mail marketingu jest to, że w przeciwieństwie do Facebooka, Twittera, Linkedin lub jakiejkolwiek innej sieci społecznościowej, nie tylko budujesz swoją sieć… ale jesteś też jej właścicielem!

Właściciele firm, którzy poświęcili czas i pieniądze na budowaniu swojej strony na Facebooku, odkryli w 2013 roku, że Facebook pokazuje swoje posty tylko niewielkiej części swoich fanów. Jeśli chcą, aby wszyscy fani Facebooka widzieli ich posty, muszą płacić Facebookowi. Facebook jest właścicielem ich sieci! Ta zmiana zasad jest doskonałym przykładem, dlaczego należy unikać outsourcingu sieci do sieci społecznościowej. E-mail marketing zapewnia kontrolę i pozwala budować coraz cenniejszy kapitał.

Oto kilka wskazówek i pomysłów na e-mail marketing, które należy rozważyć przed rozpoczęciem.

Zdecydowanie zalecam zbudowanie własnej bazy danych e-mail, zamiast kupowania jej od jednej z firm maklerskich.

Najlepszym sposobem na rozpoczęcie budowania listy subskrybentów jest zapytanie wszystkich istniejących klientów i kontaktów, czy możesz dostać ich adres e-mail. Nigdy nie dodawaj osób do swojej listy e-mail. Potrzebujesz pozwolenia, w przeciwnym razie będą traktować twoje wiadomości e-mail jako spam.

Następnie zapytaj, czy możesz skontaktować się z nimi od czasu do czasu za pośrednictwem poczty elektronicznej z biuletynem lub ofertami specjalnymi lub ogłoszeniami. Pozwoli to uzyskać początkową listę i rozpocząć pracę. Dopóki TYLKO kontaktujesz się z tymi osobami za pomocą przydatnych informacji i ułatwisz im dzielenie się biuletynem, twoja lista będzie rosnąć… pod względem wielkości i wartości.

Musisz mieć skrzynkę e-mailową na swojej stronie lub blogu. Musi to być łatwe do odczytania i umieszczone w niezagospodarowanym obszarze witryny, aby wszyscy mogli ją dostrzec.

Jeśli prosisz ludzi o subskrybowanie Twojego biuletynu, sugeruję, abyś zaoferował im coś prawdziwej wartości, w zamian za dołączenie do listy subskrybentów. Radzę również, aby prosić tylko o podanie imienia i nazwiska oraz adresu e-mail … a nie całej historii życia.

Uwaga: Każda dodatkowa informacja, o którą prosisz, zmniejszy Twoje numery rejestracyjne.

Ważne jest również, aby ludzie wiedzieli, że nigdy, nikomu nie przekażesz ich danych e-mail.

Polecam również wysyłać tylko jedną wiadomość e-mail co 7 do 14 dni, ponieważ ludzie nienawidzą być zasypani informacjami, nawet jeśli są one świetne! Bezpośrednim skutkiem nie bombardowania osób e-mailami jest oczekiwanie na ich otrzymanie. Dzięki temu niewielka ilość osób prosi o usunięcie ich z listy subskrybentów.

Wreszcie (i to jest bardzo ważne) musisz poprosić czytelników o przesłanie wiadomości e-mail do ich kontaktów. Jeśli treść jest wystarczająco dobra zrobią to – ale nigdy nie zakładaj, że tak będzie, zawsze pytaj. Dołącz wiadomość na końcu każdego biuletynu, który mówi coś takiego:

„Jeśli ten e-mail został ci przesłany przez znajomego i chciałbyś otrzymywać regularną kopię, możesz zapisać się tutaj i uzyskać wskazówki marketingowe bezpośrednio do swojej skrzynki odbiorczej.” (Następnie link z tego tekstu do strony rejestracji biuletynu na twojej stronie.)

Zalecam również zapoznanie się i przestrzeganie zasad dotyczących e-mail marketingu w swoim kraju.

porada marketingowa 3:

zbuduj niezwykle wartościową sieć kontaktów biznesowych.

Jednym z największych mitów w biznesie jest to, że jeśli chcesz odnieść sukces, musisz mieć dużą sieć. W rzeczywistości potrzebujesz tylko 5 lub 10 osób.

W rzeczywistości rozmiar twojej sieci nie jest ważny. Liczy się wpływ osób, które do niej należą.

JEŚLI MOJA SIEĆ ma 1000 osób, ale brak im wpływu, będzie miała wartość handlową bliską zeru.

JEŚLI TWOJA SIEĆ ma tylko 10 osób, ale są zmotywowani i mają realny wpływ, będzie miała dla Ciebie ogromną wartość handlową.

Przestań tracić czas na wymianę wizytówek podczas wydarzeń sieciowych. Ludzie biorący udział w tych wydarzeniach są po to, aby ci sprzedawać, a nie po to, by kupować od ciebie i bardzo, bardzo niewielu postawionych osobistości marnuje czas na uczestnictwo w nich. Najlepsi networkerzy odkryli, że sposobem na połączenie się z odpowiednimi ludźmi jest celowe ich ukierunkowanie.

Oto sugestia: Sporządź listę 30 najbardziej wpływowych osób na rynku. Ci ludzie mogą obejmować wysokiej jakości potencjalnych klientów lub wpływowych wprowadzających; wprowadzający to ludzie, którzy mogą polecić Cię wielu kupującym. Następnie przygotuj plan, który pozwoli ci zaskarbić ch uwagę. To ukierunkowane podejście wymaga czasu, ale nagrody są ogromne.

Nie wierzysz?

Ok, pomyśl, jak wyglądałaby twoja firma, gdybyś już to zrobił i mógłbyś teraz wyciągnąć telefon i porozmawiać z najbardziej wpływowymi ludźmi w swojej branży! To zmieniłoby obraz gry.