Pomysły marketingowe dla biznesu

porady i pomysły marketingowe dla biznesu

P

oniższe wskazówki  mogą pomóc Ci osiągnąć lepsze wyniki sprzedażowe oraz wizerunkowe, dlatego poświęć kilka chwil na ich przestudiowanie. Porady i pomysły marketingowe dla biznesu są możliwe do natychmiastowego wdrożenia, dlatego jeśli jeszcze nie korzystasz ze wskazanych sposobów,  może nadszedł moment na ich zastosowanie? Decyzja należy do Ciebie, tymczasem…

Zaczynajmy!

POMYSŁY MARKETINGOWE dla biznesu nr 1

Używaj marketingu treści, aby zwiększyć swoją sprzedaż

Znasz określenie: „marketingu treści„? Musisz wiedzieć, że każdego dnia odwiedzasz strony, na których jest on stosowany. Za każdy razem, gdy wchodzisz na nowe strony, witryny rozrywkowe, czy też blogi, które oferują Ci darmowe biznesowe porady, patrzysz na marketing treści w praktyce. Nawet porady i pomysły marketingowe dla biznesu, które teraz czytasz, też są przejawem marketingu treści! Jego siła pozwala reklamować, promować i pozycjonować strony wyłącznie za pomocą treści. Ten rodzaj marketingu może być użyty do reklamowania biznesu w każdej branży, a jego zrównoważenie w zakresie: przyciągania nowych klientów, liderów sprzedaży i subskrybentów, jest niewątpliwym atutem.

marketing treści

Jak działa marketing treści?

Choć marketing treści może przybierać różne formy, poniżej przedstawiamy, jak w dużym skrócie działa oraz z jakimi problemami zmagają się na co dzień przedsiębiorcy.

Marketing treści polega na tworzeniu stron internetowych, blogów, newsletterów, czy nagrywaniu vlogów lub podcastów. Treścią nazywamy się więc wszystko, co może być „konsumowane” (czytane, oglądane lub słuchane) przez odbiorcę. Tworzy się ją po to, aby przekazywać DARMOWĄ wiedzę, która ma PRAWDZIWĄ wartość dla odbiorców. Czemu tak bardzo podkreślamy słowa „darmowa” i „prawdziwa wartość”? Otóż, wielu przedsiębiorców zapomina, że marketing treści jest sposobem na zyskanie zaufania i zainteresowania ze strony odbiorców. To jeden z najważniejszych etapów budowania relacji z użytkownikami Internetu! Od tego, czy marketing treści będzie dobry i skuteczny zależy, czy potencjalni klienci staną się wiernymi fanami Twojej marki, regularnie kupującymi Twoje usług lub produkty.

Niektórzy przedsiębiorcy zastanawiają się, czy dzielenie się wiedzą, jest trafne? Obawiają się, że jeśli powiedzą odbiorcom wszystko, co wiedzą, wtedy już nikt nie będzie ich potrzebował. Przykładem są osoby, które zajmują się ręcznym tworzeniem różnorodnych dzieł, np. biżuterii. Czy jeśli – oprócz sprzedaży – będą się dzielić wskazówkami, jak samodzielnie zrobić biżuterię, to stracą, czy zyskają klientów?

Wszystko zależy od tego, kim będzie ich klient!

Rodzaje ludzi, korzystających z twojego marketingu treści

Niektórzy eksperci dzielą potencjalnych klientów na trzy grupy:

  • Pierwsza z nich dotyczy ludzi, którzy nie płacą za pomoc i rzadko korzystają z usług. Raczej czytają darmowe porady, a następnie opuszczają stronę internetową, nie kupując niczego.
  • Drugą grupą są osoby, które starają się działać samodzielnie. Jednak są na tyle świadome, aby w przypadku braku efektów, zdecydować się na pomoc specjalistów. Co więcej, druga grupa osób nie tylko może stać się klientami, kupującymi Twoje towary, ale również chętnie czyta Twoje darmowe porady, czym przekonuje się do zakupów w Twoim sklepie.
  • Trzecia grupa to osoby, które należą niestety do mniejszości. Są to ludzie, którzy doskonale wiedzą, że wybierając pomoc eksperta (np. profesjonalne kursy z robienia biżuterii), zyskają znacznie więcej w krótszym czasie, niż gdyby mieli robić to samemu.

Zastanawiasz się, co to dla Ciebie oznacza?

Osoby z grupy pierwszej prawdopodobnie nic od Ciebie nie kupią, ale tkwi w nich  potencjał, abyś w przyszłości zdobył ich zaufanie (poprzez, chociażby marketing treści) i znalazł w nich nowych klientów. Osoby z drugiej grupy albo będą działać samodzielnie na podstawie Twoich porad, albo uznają, że zadanie ich przerasta i wykorzystają Twoje umiejętności. Podobnie jak w przypadku grupy pierwsze: tutaj również masz szansę w przyszłości przekonać do siebie większą ilość osób. Z kolei osoby z grupy trzeciej będą prawdopodobnie stanowić największą część Twoich klientów. Oczywiście, jeśli tylko w odpowiedni sposób zaprezentujesz marketing treści, stworzysz wartościową treść i pokażesz, że warto Ci ufać, bo jesteś prawdziwym ekspertem w swojej branży.

ZRÓB DOBRE, PIERWSZE WRAŻENIE

Zapamiętaj, że w Internecie nic nie ginie. Jeśli Twój marketing treści nie będzie odpowiednio zoptymalizowany, wartościowy i dostosowany do danej grupy docelowej, uzyskasz efekt odwrotny od zamierzonego. Zwłaszcza, że w Internecie działa motyw „pierwszego wrażenia”: jeśli już na początku zrazisz do swojej marki innych, możesz już ich nigdy nie odzyskać. Właśnie dlatego warto korzystać z pomocy specjalistów, którym – oczywiście – będziesz musiał zapłacić, ale korzyści wizerunkowe, biznesowe i marketingowe, które osiągniesz, z łatwością zrekompensują wydatek pieniężny.

POMYSŁY MARKETINGOWE DLA BIZNESU 2

NIECH e-mail marketing działa w twojej firmie

W dobie nowoczesnych technologii i kolejnych postępów w dziedzinie nauki, coraz większa liczba przedsiębiorców twierdzi, że e-mail marketing jest przeżytkiem. To duży błąd! To wciąż opłacalne i skuteczne narzędzie marketingowe, które jest wykorzystywane nie tylko przez małe firmy, ale również przez te duże.

Dlaczego e-mail marketing jest skuteczny?

Za skutecznością e-mail marketingu stoi kilka żelaznych filarów. Jednym z nich są relatywnie niskie koszty. W przeciwieństwie do kampanii reklamowych w mediach społecznościowych, e-mail marketing nie wymaga większych nakładów pieniężnych, a zwrot z inwestycji w postaci stworzenia bazy danych odbiorców i klientów, jest bardzo zadowalający. Ponadto, zbudowana sieć kontaktów za pomocą e-mail marketingu należy w zupełności do Ciebie, w przeciwieństwie do danych pozyskiwanych za pomocą portali typu Facebook czy LinkedIn. Co więcej, maile to wciąż rozwijająca się i niezwykle popularna forma komunikacji internetowej. Dość powiedzieć, że ilość wysłanych i odebranych maili w 2020 roku oscylowała wokół 250 MILIARDÓW!

e-mail marketing

Jak używać e-mail marketingu?

Jeśli jeszcze nie korzystasz z potencjału e-mail marketingu lub pragniesz go usprawnić, przygotowaliśmy dla Ciebie kilka przydatnych wskazówek.

  1. Na początku nie musisz tworzyć skomplikowanej strategii, w celu pozyskania kontaktów do swoich klientów i odbiorców. Doskonałym sposobem jest zwykłe poproszenie swoich dotychczasowych klientów o to, czy mogą udostępnić Ci swoje maile, na które od czasu do czasu wysyłałbyś im m.in.: powiadomienie o nowych artykułach, ciekawych ofertach, aktualnych informacjach czy ciekawostkach.
  2. Treść maili powinna być maksymalnie spersonalizowana. Obecne programy i narzędzia pozwalają w automatyczny sposób generować imienne zwroty do konkretnych osób. W ten sposób zamiast: „Jak to możliwe, że jeszcze nie czytałaś naszego nowego artykułu?”, uzyskasz zwrot typu: „Katarzyna! Jak to możliwe, że jeszcze nie czytałaś naszego nowego artykułu?”. Pamiętaj, że nie wszyscy Twoi klienci wiedzą o istnieniu tego typu programów. W rezultacie poczują się naprawdę wyróżnieni i docenieni!
  3. Tematyka maili powinna być interesująca dla odbiorców. Unikaj e-mail marketingu, który przypomina targowisko. Nie jest on od tego, abyś codziennie przypominał o kolejnej promocji i nowych ofertach w sklepie. E-mail marketing jest źródłem komunikowania się z klientem i podobnie jak w przypadku marketingu treści, polega na zdobywaniu jego zaufania.
  4. Interesujący tytuł maila to połowa sukcesu. Dzięki niemu zachęcisz i zainteresujesz odbiorcę do kliknięcia wiadomości. Pamiętaj, że wysyłając maila, walczysz o uwagę odbiorcy. Prawdopodobnie otrzymuje on dziennie dziesiątki wiadomości z innych źródeł! Odpowiednim tytułem możesz zwrócić jego uwagę, a następnie zainteresować treścią maila.
  5. Szansa na zapisanie się do Twojej bazy mailowej, powinna być umieszczona na Twojej stronie w widocznym miejscu. Ponadto, za dołączenie do Twojej sieci kontaktów, powinieneś zaoferować coś specjalnego, np. darmowy rozdział książki, darmowy e-book, dołączenie do specjalnej grupy „premium” na Facebooku lub rabat na pierwsze zakupy. W ten sposób zachęcisz odbiorców do zapisania się do Twojej sieci kontaktów.
  6. Nie przesadzaj z częstotliwością wysyłania wiadomości. Nie chciałbyś przecież, aby Twoje maile trafiały do spamu? Wysyłaj je więc raz na tydzień lub na dwa tygodnie, dbając o jakość, a nie o ilość. Jednocześnie staraj się utrzymywać regularność!
  7. Zadbaj, aby dane Twoich odbiorców były bezpieczne. Zapewnij, że nikomu nigdy nie przekażesz ich danych. Co więcej, wysyłaj maile tylko na takie adresy, które wyraziły zgodę, aby otrzymywać wiadomości od Ciebie. Nigdy nie korzystaj z przypadkowo napotkanych maili, w celu rozsyłania ofert lub informacji.

Czy już wiesz, jak używać e-mail marketingu? Może właśnie dziś stworzysz treść wiadomości, która przyniesie Ci większą oglądalność na stronie lub blogu?

POMYSŁY MARKETINGOWE DLA BIZNESU 3

zbuduj wartościową sieć kontaktów biznesowych

Nie potrzebujesz mieć wiele kontaktów biznesowych, aby osiągnąć sukces. Tak naprawdę, wystarczy zaledwie kilka jakościowych kontaktów, które zaowocują nowymi możliwościami i perspektywami biznesowymi. Co więcej, często można zaobserwować zależność, że im mniejsza sieć kontaktów, tym jest ona bardziej jakościowa.

pomysły marketingowe dla biznesu

Sieć kontaktów biznesowych pozwala docierać do nowych klientów i zawiązywać nowe, lukratywne współprace. Wiele z tych działań odbywa się poprzez tzw. marketing szeptany, czyli pozornie niezobowiązujące polecenie Twoich usług lub produktów przez Twojego partnera biznesowego. Można więc rzec, że nie ma potrzeby wymieniać się wizytówkami tysiące razy z przypadkowymi przedsiębiorcami. Należy jednak znaleźć takie firmy, które mają realny wpływ na branżę, w której działasz. Wypisz je wszystkie, odnotuj ich pozycję na rynku, przeanalizuj, co robią, jakimi narzędziami się posługują, a na końcu zastanów się, co mógłbyś zrobić, aby zwrócić ich uwagę na siebie? Może dysponujesz umiejętnościami, których potrzebują? Może masz wiedzę, która pomoże im usprawnić nawet najmniejszy segment biznesu? Czymkolwiek to jest, ważne, aby było dopracowane i przemyślane.

Całe przedsięwzięcie zabierze Ci zapewne trochę czasu, jednak efekty będą wprost oszałamiające!

Jesteś ciekawy innych porad marketingowych?

Wyżej wymienione porady i pomysły marketingowe to nie koniec listy. Możliwości na wdrożenie skutecznych działań promocyjnych i prowadzących do poprawy wizerunku marki, jest wiele. Jeśli jesteś nimi zainteresowane, obserwuj naszą stronę Agencja Worldmaster WM Agency oraz kanały mediów społecznościowych. Regularnie dzielimy się na nich wiedzą, doświadczeniem i przemyśleniami, które mogą zaowocować Twoim zyskiem i olbrzymimi korzyściami wizerunkowymi.

Nie czekaj jednak zbyt długo na wdrożenie porad marketingowych, które Ci przedstawiliśmy. Tylko poprzez działanie może sprawdzić dany pomysł we własnym biznesie.

Powodzenia!